НОВОСТИ


Виставка "Кримський стиль"

     31 березня 2009 р. у Виставковій залі Одеського історико-краєзнавчого музею відбулось відкриття виставки "Кримський стиль", на якій представлені роботи майстрів творчого об'єднання "Чатир-даг" в рамках масштабного проекту "Кримський стиль".
    Мета проекту - відродження традиційного мистецтва - невід'ємної частини духовної спадщини кримських татар, а також популяризація творчості майстрів декоративно-прикладного мистецтва, які в сучасних умовах продовжують та успішно розвивають досвід попередніх поколінь народних майстрів.
    Автор і куратор проекту - Мамут Чурлу, Член Національної Спілки художників України, Член Національної Спілки народного мистецтва України. З 1995 по 1996 рік він керував проектом по відродженню кримсько-татарського безворсового килимового ткацтва (за підтримки фонду COUNTERPART). У 2005, 2006 роках Мамут Чурлу організував науково-практичні семінари з вивчення орнаментики кримсько-татарської вишивки. Результатом цього проекту стала серія виставок в містах України, де експонувалися твори 30 майстрів, які працюють з різними матеріалами і у різній техніці: вишивка, ткацтво, орнаментальний розпис, кераміка, обробка металу, дерева, шкіри, ювелірні вироби.
    У 2006 році в Бахчисараї було організовано семінар "Блакитна кераміка Криму". З узбецького міста Ріштан були запрошені два майстри-керамісти Шарофітдін та Фірдоус Юсупови. На протязі 10 днів члени творчого об'єднання "Чатир-даг" вивчали прийоми пензлевого розпису керамічного посуду і технології одноразового випалення виробів, покритих лужною глазур'ю. У 2008 році в Перевальному (Крим) були проведені семінари з вивчення технології валяння повсті, досвіду створення керамічної іграшки та ліпного керамічного посуду.
    Семінари в рамках проекту стали для молодих художників школою творчості, каталізатором нових ідей.
    Виставки "Кримський стиль", які відбулися впродовж декількох останніх років у різних країнах та містах України, вражають уяву глядачів багатством художніх ідей, матеріалів і форм, змістовною ємкістю елементів і структур традиційного орнаменту, різноманіттям матеріалів і техніки виконань, серед яких, разом з традиційними для кримсько-татарського мистецтва прийомів, багато сучасних експериментальних рішень, розрахованих на створення творів, здатних жити у сучасному побуті.



           
 

Интернет реклама УБС
© Автор интернет-проекта: Рыбников Александр